عمده ترین انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت در چیست ؟

عمده ترین انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت در چیست ؟

عمده ترین انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت در چیست ؟

 بسیاری از افراد برای زیبا سازی دیوار خانه یا محیط کار از انواع تابلو فرش استفاده می نمایند . اما در میان این گروه تعداد افرادی که تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت را بدانند ، چندان زیاد نیست. همین مسئله باعث شده که ما فکر کنیم تابلوفرش ها گونه ای نفیس از قالی هستند که می توانیم آن را برای خودمان یا به عنوان کادو و هدیه به دیگران هدیه کنیم . در حالی که تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، بسیار زیاد است .

معرفی برخی از انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت

در این مطلب سعی خواهیم کرد با توجه به هنر فرش بافی در کشورمان ، به معرفی برخی از انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت اشاره کنیم . این موضوع و شناخت تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، می تواند کمک بسیار موثری به شما در انتخاب بهترین نوع فرش دلخواهتان ، کند .

تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت دست در چیست ؟

تابلوفرش بافت چهره با تصویر دلخواه شما
تابلوفرش بافت چهره با تصویر دلخواه شما

قالی ها یا فرش ها از به هم تافتن و کوبیدن نخ های بسیار ریز و گره دادن این عناصر مخملی و زیبا در هم تنیده می شود،

همانطور که با توجه به شهرت و کاربرد فرش در زندگی ما ایرانیان، که به نوعی صاحب هنر فرش بافی هستیم، می دانیم که قالی ها یا فرش ها از به هم تافتن و کوبیدن نخ های بسیار ریز و گره دادن این عناصر مخملی و زیبا در هم تنیده می شود، و در نهایت یک اثر هنری بی نظیر خلق می گردد .

بسیاری از انواع فرش ها ، برای نخستین بار در ایران به وجود آمدند . چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ فرم . به طور مثال یکی از قالی هایی که به ابداع ایرانیان تولید گردید ، فرش های گرد بودند . فرش های دستباف گرد به این علت پا به عرصه ی وجود نهادند که بیشتر خانه های اروپاییان، خصوصا خریداران اصلی فرش ایرانی در غرب که در شمال و غرب این قاره می زیستند ، پلان یا سطحی گرد داشتند و به همین علت نیز ، صادر کردن فرش دستباف گرد ، نقطه عطفی در تجارت خارجی فرش ایرانی به حساب می آید .

یکی دیگر از ابتکارات بسیار ، ریز بینانه و فوق العاده مدرن ایرانیان در حوزه فرش، تولید فرش های با اندازه ی کوچک بود که به سفارش شرکتی اروپایی اولین بار در سال 1311 خورشیدی در آذربایجان شرقی تولید شد .

با ورود این نوع تابلو ها یا فرش های کوچک که امروزه ، با نام تابلو فرش شناخته می شوند؛ اروپا و به طور کل غرب ، بسیار از این نوع فرش استقبال کردند . دلایل زیادی برای این امر وجود داشت . یکی این که قالی بزرگ ایرانی دست بافت ، هم کمیاب بود و هم بسیار گران و معمولا فقط خانواده های بسیار ثروتمند می توانستند ، یکی از آنها را تهیه کنند ، دلیل بعد را می توان به تجمل گرایی بی حد و حصر اروپاییان نسبت داد و مهم ترین دلیل این بود که برای غربی ها ، آشکار شده بود ، که فرش ایرانی با جلوه و شکوه و خاصیت هنری که دارد ، جایش زیر پا نیست، بلکه آن را باید روی دیوار آویزان کرد .

امروزه حتی قالی زیر پای ریاست جمهورهای آمریکا در کاخ سفید هم، یک فرش ایرانی است .

تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت در پی انقلاب تکنولوژی :

تابلو فرش شاهدخت سوار بر اسب سفید کد d1
تابلو فرش شاهدخت سوار بر اسب

در پی پیشرفت وسیع تکنولوژی ، و همینطور سیر صعودی بسیار سریع چاپگر ها، تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت  ، به وجود آمد

در پی پیشرفت وسیع تکنولوژی ، و همینطور سیر صعودی بسیار سریع چاپگر ها، تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت  ، به وجود آمد . گونه ای از چاپگرها تولید شد تا بر روی هر نوع پارچه ی قطور و یا فرش نه چندان قطور ، امکان چاپ داشته باشد .

این چاپگرهای لیزری که امروزه بر خلاف دورانی که تازه به بازار آمده بودند، بسیار ارزان و فراوان است، می تواند به راحتی یک فرش دیجیتالی تولید کند ، به گونه ای که شما تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت دست را در آنها ، واقعا نتوانید تشخیص دهید .

این تصاویر و همچنین فرش ها ، در بالاترین کیفیت های خود، به گونه ای به تابلو فرش دستباف نزدیک هستند که ، شما با چند راهکار بسیار پیچیده می توانید، تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت آنها را مشخص نمایید .

نکته مهم در رابطه با تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت:

 

پیش از هر چیز ، اگر قصد خرید هر گونه تابلو فرش را برای خود و یا به عنوان  هدیه ، جهت کادو تولد ، هدیه ولنتاین ، کادو تولد برای دختر دلبندتان یا کادو تولد برای پسر عزیزتان، و همچنین کادو تولد مردانه ، کادو برای مرد زندگی تان، کادو تولد دخترانه ، کادو برای پسر ، هدیه تولد ، کادو روز دختر ، کادو خاص ، یا هر نوع کادو دیگری دارید، به این موضوع بسیار دقت داشته باشید که تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، با ارائه دلیل و مدرک از طرف کارخانه یا شرکت سازنده برای شما ذکر شده باشد و اشتباها هزینه ی بسیار زیادی را برای یک فرش فیک و تقلبی به جای یک فرش دست بافت بدون در نظر گرفتن تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ندهید .

مهم ترین انواع تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت :

تابلو فرش ماشینی
تابلو فرش بافت ماشینی

در ساده ترین فرش های دیجیتالی ، تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت آنقدر محرز است . که نیازی به هیچ ابزاری برای تشخیص این گونه فرش ها از دیگر گونه ها ندارید .

اما به طور کلی مهم ترین تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت در تراکم آنهاست . ما در کشورمان به آنها تعداد شانه ها ، می گوییم . ساده ترین و محرز ترین فرش های دیجیتالی در تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، دارای تراکم 600 تا 700 شانه است . این میزان آنقدر کم است که شما به راحتی خواهید توانست تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، را به صورت چشمی مشخص نمایید .

اما در گونه های دیگر خصوصا در تراکم فرش های 1700 شانه، تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، آن قدر کم است که نمی توانید بدون چند بررسی خاص . تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت را مشخص نمایید .

بهترین انواع تابلو فرش دست بافت یا دیجیتالی را از فروشگاه اینترنتی یادگار گیفت بخواهید :

داری فرش چهره با تصویر دلخواه شما  محصولی از یادگار گیفت

یادگار گیفت، امروزه یکی از معتبرترین مراکز تولید و فروش و ارسال رایگان و تضمینی انواع تابلو فرش دست بافت یا دیجیتالی در کشور است

یادگار گیفت، که امروزه یکی از معتبرترین مراکز تولید و فروش و ارسال رایگان و تضمینی انواع تابلو فرش دست بافت یا دیجیتالی در کشور است .

با ارائه ی این مطلب سعی در روشن کردن ذهن شما ، در مورد انواع تابلو فرش و همینطور تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، با یکدیگر داشت .

اگر می خواهید تابلو فرشی بسیار زیبا و بدون شک طبق سفارش خودتان را به دست آورید ، می توانید با در نظر گرفتن تفاوت تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافت ، که در این مطلب بیان شد، بهترین انواع تابلو فرش را از این فروشگاه اینترنتی برای خودتان یا جهت کادو و هدیه دادن به هر یک از عزیزانتان ، در این وب سایت سفارش دهید .